My Red Line

הקו האדום שלי

בנאומו בעצרת האו"ם (יום חמישי האחרון, ה- 27.9), סימן בנימין נתניהו את הקו האדום שעתידה איראן לחצות עד האביב הבא (ולכל המאוחר בקיץ הבא) בדרכה לפצצת אטום. באמצעות שרטוט של פצצה המחולקת לשלושה שלבים והדגשת השלב האחרון בטוש אדום, הבהיר ראש הממשלה שאם לא יעצרו את איראן בזמן, תהיה בידה מספיק אורניום מועשר לייצור פצצת אטום, שלב אשר נחשב מבחינתו לנקודת האל-חזור. בתגובה לנאומו, האשים היום (שבת) שר ההגנה של איראן את ישראל בכך שהיא חצתה בעצמה את הקו האדום שאותו סימנה. אני משאירה את הפרשנויות למומחים ומעלה בעצמי שאלה- מהו הקו האדום שלי ?

                                           אף פעם לא אתלבש בצורה שהיא חשופה מדי או וולגרית.


                            הקו האדום בקולקצית האביב (2013) של ויקטוריה בקהאם. התמונה לקוחה
                            מן האתר הרשמי של המעצבת. http://www.victoriabeckham.com/


Fifty Shades of Purple

חמישים גוונים של סגול

רבות כבר נכתב על "50 גוונים של אפור" והספר קיבל תהודה בינלאומית מהרגע שיצא, אבל מעט מאוד נכתב על גווניו של הסגול ואני כאן בשביל לתקן את העוול. אז רגע לפני שמגיע אלינו לטובה הסתיו הישראלי, אני מנצלת את ההזדמנות לכתוב על הצבע האהוב עליי בכל הזמנים.
כשמדברים על הצבע הסגול (Purple), מתייחסים למעשה לטווח הגוונים האפשרי בשילוב בין הצבע אדום לכחול. יחסים שונים בין אדום לכחול הם שיוצרים את גווני הסגול השונים, האהובים עלינו כל-כך, כגון: צבע הלילך, הלבנדר, החציל, הסחלב, השזיף ועוד. בעבר, נחשב הסגול לצבע אצילי, שמשדר יוקרה ומשוייך לבני המעמד הגבוה והיה לו תפקיד חשוב בתרבות וייצוג נאה באמנות. 
בתחום "ריפוי בצבעים" הסגול נחשב ככזה שמכיל את האנרגיה מלאת-המרץ של האדום ואת האנרגיה הרגועה והשלווה של הכחול. בשל השילוב הזה הוא נחשב כצבע שמאזן את האדם. 




Emmy Night

אתמול בלילה (23.9) נערך טקס האמי ה- 64, אליו הגיעו, כמדי שנה, מיטב הכוכבים והכוכבות של הטלוויזיה האמריקאית. על השטיח האדום צעדו כוכבות כקלייר דיינס הקורנת (בהריון ראשון) בשמלה צהובה של לנווין, ג'וליאנה מרגוליס האיכותית, בשמלה פרחונית של ג'יאמבטיסטה ואלי, טינה פיי בשמלה של וויויאן ווסטווד בגוון חציל עמוק, אידי פלקו הוותיקה, בשמלת חיתוכים בשחור ולבן של סטלה מקרטני ועוד רבות טובות. השטיח האדום היה גדוש בסגנונות שונים, חלקם מוצלחים וחלקם מוצלחים פחות. מבין כל הצבעים, הגזרות, הצורות והאבזורים השונים, בחרתי בשלושה מראות שונים, כולם על טהרת המראה הדרמטי. להלן רשמיי :

השחקנית והקומיקאית, אשר אהובה עליי עוד מימי "סיינפלד" הרחוקים, קטפה את פרס האמי על משחקה בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה  VEEP, בה היא מגלמת את סגנית נשיא ארה"ב. אצלי היא זוכה בפרס השמלה הכי יפה! עבודת החייטות שנעשתה על השמלה שלה היא לא פחות ממושלמת.




Salad Recipe

אחת מן ההבטחות שלי לשנה החדשה היתה לנסות לאכול יותר ירקות וקטניות, שני מאכלים שהיו זרים לי כמעט לחלוטין במשך כל שנות חיי, ולא במקרה. עד אתמול עוד חשבתי שזו תהיה אחת מן ההבטחות שלא אצליח לעמוד בהן (ביחד עם 'להיגמל ממתוקים' או 'להפסיק לשמוע פופ טראשי מהניינטיז') אך גורלה של ההבטחה השתנה אתמול במפתיע, כאשר שינסתי את מותניי, לבשתי את הסינר האהוב עליי (עבודת-יד, נקנה בסורנטו, עיירת חוף קסומה באיטליה) והחלטתי לנסות להנביט קטניה, שעועית מש ליתר דיוק.

A Room of One's Own

כשוירג'יניה וולף האגדתית כתבה את "חדר משלך" (A Room of One's Own) ב- 1929, היא בוודאי לא חשבה שזה יהפוך לאחד מהחיבורים הפמיניסטיים החשובים של המאה. אך "חדר משלך" הפך בעשורים שלאחר מותה (ב-1941, מטביעה בנהר לאחר שמילאה כיסיה באבנים) למושג שגור בפי נשים רבות, אשר רואות בו גם היום סמל למלחמה היומיומית על מעמד האישה בחברה הפטריארכלית בה אנו חיות.


The Perfect Bag



התיק המושלם- כמה קשה למצוא אחד כזה, וכמה קל להתאהב בו כשכבר מצאנו אותו. את התיק של זארה רכשתי במכירת סוף עונה בהנחה משמעותית ומרוב שהייתי מרוצה, חזרתי לחנות כעבור שבועיים ורכשתי את אותו הדגם גם בשחור. מאז אני כמעט בלתי-נפרדת מהתיק הזה, הולכת איתו לכל מקום ומקבלת עליו אינספור מחמאות. העיצוב הפשוט, המקום הרב והשיקיות שנשפכת ממנו גורמים לי להתאהב בו בכל פעם מחדש. אז מה יש לי בתיק? תמיד תמצאו אותי עם משקפי שמש בתיק, צעיף דק (אנחנו אמנם גרים בישראל ומרבית הימים חמים, אבל טירוף המזגנים מותיר אותי לא פעם מקוררת ומנוזלת. על-כן, תמיד אשים צעיף בתיק ליתר ביטחון.מומלץ בחום!) מי שמכיר אותי יודע, שאני חולת-סדר וגם התיק שלי חייב להיות מסודר בהתאם. על-כן, אני כמעט תמיד מסתובבת עם ארנק קטן לאחסון כרטיסים (אותי הוא משמש גם לאחסון פתקים, קבלות, תעודות אחריות ומה לא) ותמיד יהיו לי בתיק גם מחברת ועט, כדי שאוכל לכתוב רעיונות, משימות, רשימות וכל דבר אחר העולה על רוחי. תתפלאו, אבל הרעיונות הכי מוצלחים שלי באים דווקא כשאני מחוץ לבית (לרוב כשאני באמצע תור מעצבן, נגיד בקופת-חולים או בבנק). מה עוד תמצאו אצלי בתיק? את האייפון הורוד שלי, נגן מוזיקה, רשמקול (אני אוהבת להקליט הודעות קוליות לעצמי, זה נשמע מגוחך- אני יודעת, אבל זה הוכיח את עצמו כמועיל), מפתחות, בושם קטן, בקבוק מים וכמובן את תיק האיפור הנייד שלי, אבל זה כבר לפוסט אחראז מה אתן לוקחות איתכן בתיק? שתפו אותי.

שלכן,


Book Review


               "מה מברכים על גלידה?" מאת אורי אורבך ובאיורה של יערה בוכמן. צילום: רעות דומיניץ. כל הזכויות שמורות.

"מה מברכים על גלידה?" הינו בראש ובראשונה ספר-ילדים, אשר נועד להפגיש ילדים עם מושגים מן היהדות במתכונת קצת שונה מהמקובל, מעין גירסא קלה למשתמש. הספר, אשר יצא לאור ב-2010 אמנם אינו חדש על המדף, אך רבים טרם הכירו אותו וזו עובדה שהייתי שמחה לשנות. לפני שהספר יצא, אני מודה, לא מצאתי עניין במושגים כמו חגי-ישראל, סוגי תפילות ומהו בית-כנסת, וחלק גדול מהעניין שלי בספר קשור דווקא לעיצוב שלו ופחות לתוכן. עם זאת, לזכותו ייאמר שהנושא המורכב כתוב בצורה ברורה וקלה להבנה והוא נועד לא רק לילדים אלא גם למבוגרים שרוצים לדעת קצת יותר על היהדות שלהם.

My Winning Outfit

לכל אחת יש בארון לפחות אאוטפיט מנצח אחד, שהיא שומרת לעתות מצוקה, מראה כזה שאף פעם לא מאכזב ותמיד נראה נפלא גם מבלי שנתאמץ יותר מדי. האאוטפיט שלי הוא כולו על טהרת הקרם וורוד-הפודרה שאהובים עליי כל-כך. השבוע, כשהייתי צריכה להתארגן במהירות ועדיין רציתי להיראות במיטבי, בחרתי בשמלת תחרה ללא שרוולים של זארה, לה צירפתי עליונית קפלים פשוטה וחגורה דקה. את השיער השארתי פזור ומלבד סירוק קליל ומעט סרום, לא נגעתי בו כמעט. גם האיפור נותר עדין: סומק ורדרד, ליפסטיק ורוד (ומעט נוצץ) ושתי שכבות של מסקרה שחורה (שלושתם של מייבלין ניו-יורק) ובזה תמה ההתארגנות. כדי להפיח מעט חיים במראה החיוור, הוספתי צמיד עבה, מעוטר באבנים צבעוניות ושרשרת תואמת (שניהם של מיכל נגרין). עוד מבט חטוף במראה וזהו, אני מוכנה. עשר דקות על השעון מאז שיצאתי מהמקלחת וכבר הייתי בחוץ, בדרכי לארוחת החג. בארוחה עצמה קיבלתי מחמאות והרגשתי חגיגית למדי. לא יודעת אם היה זה היין האדום, המחמאות שקיבלתי מהמשפחה או שמא אווירת החג המרוממת שהשפיעה עליי- העובדה היא שפשוט לא הפסקתי לחייך כל הערב. ובכן, ככה לפי דעתי צריכים להתחיל שנה חדשה, בחיוך! אני מאחלת לכן שאף אחד לא יוריד לכן את החיוך מהפנים, אף פעם! חג שמח!

אתן מוזמנות להיכנס לדף של אמה בפוליבור-
ולהתעדכן לגבי הפריטים הנלווים לאאוטפיט הנוכחי


שלכן,

Summer Moves On

עכשיו, כשהקיץ הולך ונעלם והלילות הופכים להיות קרירים מעט, יש צורך בצבעוניות אחרת. עדיין לא סקלת האפורים והשחורים של החורף, או גוון הבורדו הכהה של הסתיו, אבל בהחלט אפשר כבר לאחסן בארון את הצהוב, הלבן והתכלת שאפיינו את הקיץ וללכת על צבעים עשירים יותר כמו ורוד כהה, סגול לילך ואפור עכבר.
בחרתי בשמלה הצבעונית הנפלאה הזו של קאלה (Cala) מכיוון שהיא מאפיינת בדיוק את תקופת המעבר הזו. מצד אחד עדיין צבעוניות מורגשת לעין, אך מצד שני, יש בה גם עומק. צירפתי לה חגורה אפורה מעור (קאלה) ולק כהה כדי לאזן את הצבעים החזקים. אפשר לצרף לה קרדיגן כהה במידה וקר ולצוות לה זוג נעלי ערב עם עקב נמוך כדי לשמור על המראה הכללי יחסית קליל ונוח. מה דעתכן?

אתן מוזמנות להתעדכן בדף של אמה בפוליבור-
שם תוכלו למצוא את הפריטים בפוסט מיוחד לכבוד השנה החדשה-


שלכן,

!Happy New Year

חג שמח ושנה טובה לכולן!
אין דרך נפלאה יותר לפתוח את תשע"ג מאשר להקים בלוג חדש. הפרוייקט של "אמה יודעת" נרקם במוחי בסוף פברואר השנה, מתוך רצון לאגד בתוכו את כל תחומי העניין שלי. מאז הוא עבר גלגולים, שינויי עיצוב, החלפות קונספט ומה לא. האתר הרשמי עדיין בשלבי הקמה אבל במקביל, החלטתי להקים בלוג נפרד שילווה את האתר, והנה אנחנו פהאז מה מצפה לנו בבלוג?
מלבד התכנים של האתר, אני אשתדל להוסיף מפעם לפעם גם את "מאחורי הקלעים" של פוסטים נבחרים, כדי שתוכלו לראות את שלבי העבודה שלי. כפי שבוודאי תוכלו לראות, הבלוג הוא יחסית מגוון ועוסק בתחומים שונים (מאופנה ועד אוכל) ואני מקווה שכל אחת מכן תוכל למצוא בו תחום אחד לפחות שמעניין אותה לקרוא. אני לא מתיימרת להיות מקצועית באף אחד מהתחומים שעליהם אני כותבת. אני אמנם אוהבת מוזיקה, ספרים ובישול אבל לא עברתי הכשרה מקצועית באף אחד מהם. אני פשוט אוהבת לכתוב על דברים שמעניינים אותי ואני מקווה שאתן תאהבו לקרוא. עם זאת, אני מבטיחה להביא לכאן את החידושים הכי עדכניים ולהישאר עם יד על הדופק בשבילכן (ובשבילי). כמובן שאני תמיד שמחה לשמוע הערות, הצעות ייעול או בקשות, אז אל תהססו לפנות אליי (יש כ"כ הרבה דרכים איך- פשוט לחצו על כפתור "צרי קשר" ובחרו את האופציה העדיפה עליכן). אני מאחלת לכולנו שנה פורייה ביצירה ובחוויות חדשות ומרגשות! אז מה אתן אומרות, אפשר להתחיל?
                                                 שלכן,